Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Home Nieuws 100 ondernemers ontvangen Tozo-uitkering onterecht

100 ondernemers ontvangen Tozo-uitkering onterecht

Tijdens de coronacrisis hielp de overheid ondernemers onder andere met een tijdelijk inkomen, de zogeheten Tozo- uitkering. De Sociale Dienst Drechtsteden keerde deze tijdelijke uitkering uit aan zelfstandige ondernemers in de Drechtsteden die door de coronamaatregelen in financiƫle problemen raakten. Het grootste deel van de ontvangers heeft dit inmiddels terugbetaald of is dit aan het terugbetalen. Uit onderzoek is gebleken dat ongeveer 100 ondernemers in de Drechtsteden deze uitkering onterecht hebben ontvangen. Met hen willen we een betalingsregeling treffen.


Peter Heijkoop, voorzitter GR Sociaal Drechtsteden:

"De Sociale Dienst Drechtsteden heeft hen op verschillende manieren benaderd, telefonisch, schriftelijk en via e-mail, om met elkaar tot een oplossing te komen. Dat is op tot heden helaas niet gelukt. Ik roep deze ondernemers dan ook op contact op te nemen. De sociale dienst zoekt graag naar een oplossing in plaats van een gerechtelijk deurwaarders traject in te zetten. Dat willen we echt voorkomen, we willen ze daarbij helpen."


Lastige tijden

Bent u een van de ondernemers die onterecht een Tozo-uitkering ontving en nog geen actieve betalingsregeling heeft dan verzoeken we u contact op te nemen. De mogelijkheden hiervoor vindt u via https://www.socialedienstdrechtsteden.nl/contactmogelijkheden. In de Drechtsteden willen we dat iedereen een zelfstandig en volwaardig leven kan leiden. Daar waar dat (tijdelijk) niet lukt helpt de Sociale Dienst Drechtsteden die mogelijkheden te vergroten. De huidige energiecrisis en de koopkrachtdaling zorgen ook voor lastige en onzekere tijden voor inwoners en ondernemers. 


leeg cafe


Let op! Op dit moment zijn de formulieren die u met DigiD invult misschien niet bereikbaar. Wij werken aan een oplossing. U kunt telefonisch contact met ons opnemen, via social media of via de chat op onze website. Onze excuses voor het ongemak.