Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Home Nieuws Verkeerde informatie belastingaangifte Tozo 2020

Verkeerde informatie belastingaangifte Tozo 2020

Inwoners van de Drechtsteden die een Tozo-uitkering ontvingen hebben in een beschikkingsbrief verkeerde informatie gekregen over hun belastingaangifte. Inwoners hebben namelijk in 2020 voorschotten voor de Tozo-uitkering ontvangen en dat is een onbelaste uitkering. In de brief aan de inwoners stond dat de voorschotten meetelden in het inkomen van het jaar 2020. Dit is niet juist.


Wat gaat er mis?
Inwoners met een Tozo-uitkering hebben in 2020 voorschotten ontvangen. Dit is onbelast en telt niet mee in het inkomen bij de belastingaangifte. De definitieve vaststelling van de Tozo-uitkering was in 2021. Vanaf 2021 wordt de uitkering dus pas doorbelast, dit betekent doorgegeven aan de belastingdienst. Inwoners met een Tozo-uitkering moeten in de aankomende belastingaangifte van begin 2022 inkomsten uit hun Tozo-uitkering wel meenemen.


Wat moet u doen?
Heeft u uw Tozo-uitkering meegenomen in de belastingaangifte over 2020? Dan moet u via de belastingdienst een correctie doen op uw aangifte over 2020. Dit kunt u doen via www.belastingdienst.nl. Wilt u weten hoe u een correctie doet? Daar leest u hier meer over.


Komt u erachter dat deze situatie  voor u nadelige financiĆ«le gevolgen heeft, dan kunt u zich melden bij de sociale dienst. Zorg dat u beide belastingaangiftes heeft. De correctie op de aangifte van 2020 en de aangifte van 2021. U kunt zich melden door contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan op de volgende manieren:

  • Telefonisch via 078 770 89 10, op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur.
  • Via het vragenformulier op www.socialedienstdrechtsteden.nl/vragen.
  • U kunt langskomen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons adres is: Spuiboulevard 298 in Dordrecht.

 

 

 

 



Let op! Er kunnen problemen zijn met formulieren die u invult. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. U kunt ons telefonisch bereiken, via de chat, via e-mail en via onze social media-kanalen.


Let op! Mogelijk ontvangt u later dan gewend uw uitkeringsspecificatie per post.  Een uitkeringsspecificatie is een document waarin staat hoe uw uitkering is berekend. Wilt u uw uitkeringsspecificatie al bekijken? U kunt deze nog wel inzien in MijnSDD.