Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Man loopt naar buiten vanuit sociale dienst


Home Ik wil een klacht indienen

Ik wil een klacht indienen

Wij willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u vindt dat de Sociale Dienst Drechtsteden u niet netjes behandeld heeft. U kunt dan een klacht bij ons indienen. Dat kan op twee manieren:

  1. U vult het digitale klachtenformulier in.

  2. U stuurt een brief naar:
    Sociale Dienst Drechtsteden / KLACHT
    Postbus 619
    3300 AP Dordrecht
    Vergeet niet uw klantnummer en telefoonnummer te vermelden in de brief.


Geef bij bij het melden van uw klacht het volgende aan:

-    Waarover gaat de klacht?
-    Is de klacht gericht tegen een bepaalde medewerker?
-    Of gaat de klacht over een bepaald organisatieonderdeel?
-    Op welke datum speelde het voorval?
-    Uw klantnummer
-    Een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken


Let op:

Heeft u een klacht over een digitaal formulier dat niet werkt? Dit kunt u melden via onze klantenservice.


Dit klachtenformulier is bedoeld voor klachten over de Sociale Dienst Drechtsteden. Wij zijn de regionale sociale dienst voor de gemeenten Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.

Hoe handelt de sociale dienst mijn klacht af?

Wij nemen binnen een week na ontvangst van de klacht contact met u op. We bespreken met u hoe we uw klacht gaan afhandelen. Wanneer u uw klacht persoonlijk in een gesprek wilt toelichten, maken we een daarvoor afspraak.


U krijgt, tenzij dit anders met u is afgesproken, binnen zes weken na ontvangst van uw klacht schriftelijk antwoord met daarin:

  • Een samenvatting van uw klacht.
  • De bevindingen uit het onderzoek naar uw klacht.
  • De conclusies van de Sociale Dienst Drechtsteden over uw klacht.
  • De eventuele stappen die de Sociale Dienst Drechtsteden neemt naar aanleiding van uw klacht.


Als we meer dan zes weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij de afhandeling van uw klacht voor maximaal vier weken uitstellen. Hiervan ontvangt u een schriftelijk uitstelbericht. Verder uitstel is mogelijk wanneer u hiermee instemt.


Let op! Er kunnen problemen zijn met formulieren die u invult. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. U kunt ons telefonisch bereiken, via de chat, via e-mail en via onze social media-kanalen.


Let op! Mogelijk ontvangt u later dan gewend uw uitkeringsspecificatie per post.  Een uitkeringsspecificatie is een document waarin staat hoe uw uitkering is berekend. Wilt u uw uitkeringsspecificatie al bekijken? U kunt deze nog wel inzien in MijnSDD.