Ik wil een klacht indienen
Wij willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat u vindt dat de Sociale Dienst Drechtsteden u niet netjes behandeld heeft. U kunt dan een klacht bij ons indienen. Dat kan op twee manieren:
- U vult het digitale klachtenformulier in.
- U stuurt een brief naar:
Sociale Dienst Drechtsteden / KLACHT
Postbus 619
3300 AP Dordrecht
Vergeet niet uw klantnummer en telefoonnummer te vermelden in de brief.
Geef bij bij het melden van uw klacht het volgende aan:
- Waarover gaat de klacht?- Is de klacht gericht tegen een bepaalde medewerker?
- Of gaat de klacht over een bepaald organisatieonderdeel?
- Op welke datum speelde het voorval?
- Uw klantnummer
- Een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken
Let op:
Heeft u een klacht over een digitaal formulier dat niet werkt? Dit kunt u melden via onze klantenservice.
Dit klachtenformulier is bedoeld voor klachten over de Sociale Dienst Drechtsteden. Wij zijn de regionale sociale dienst voor de gemeenten Alblasserdam, Dordrecht, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht.
Hoe handelt de sociale dienst mijn klacht af?
Wij nemen binnen een week na ontvangst van de klacht contact met u op. We bespreken met u hoe we uw klacht gaan afhandelen. Wanneer u uw klacht persoonlijk in een gesprek wilt toelichten, maken we een daarvoor afspraak.
U krijgt, tenzij dit anders met u is afgesproken, binnen zes weken na ontvangst van uw klacht schriftelijk antwoord met daarin:
- Een samenvatting van uw klacht.
- De bevindingen uit het onderzoek naar uw klacht.
- De conclusies van de Sociale Dienst Drechtsteden over uw klacht.
- De eventuele stappen die de Sociale Dienst Drechtsteden neemt naar aanleiding van uw klacht.
Als we meer dan zes weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij de afhandeling van uw klacht voor maximaal vier weken uitstellen. Hiervan ontvangt u een schriftelijk uitstelbericht. Verder uitstel is mogelijk wanneer u hiermee instemt.