Spring naar inhoud

Verzorger in gesprek met Wmo-klant

Home Wmo Ik heb een voorziening en wil iets regelen

Ik heb een voorziening en wil iets regelen

U maakt al gebruik van een Wmo voorziening? Dan kunt u op deze plek aan aantal zaken regelen die met deze voorziening te maken hebben.

Ik heb een voorziening en wil iets regelen


Ik wil een reparatie aan een voorziening regelen

Wilt u een Wmo voorziening laten repareren? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen. Wij betalen de meeste reparaties. Reparaties aan sportstoelen worden niet vergoed. De sociale dienst vergoedt geen reparaties die het gevolg zijn van het verkeerd gebruiken van de voorziening. Deze reparaties komen voor uw eigen rekening.

Wilt u een reparatie aan een hulpmiddel van Welzorg, Medipoint of Meyra regelen? Neem dan rechtstreeks contact op met de leverancier.

Ik wil een herindicatie aanvragen

Zes weken voordat uw indicatie afloopt, krijgt u van ons een brief. We laten u hierin weten wanneer uw indicatie afloopt. Na de brief nemen we contact met u op om een afspraak te maken. We bespreken dan uw situatie en bekijken of u een nieuwe indicatie krijgt voor een Wmo-maatwerkvoorziening.

Ik wil een nieuwe vervoerspas aanvragen

 Bent u uw pas voor de Drechthopper kwijt of is deze beschadigd? U kunt dan een nieuwe pas bestellen. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Een nieuwe pas na verlies, diefstal of beschadiging kost  € 7,50.


Ik wil veranderen van zorgaanbieder

U kunt dit zelf regelen. U laat uw huidige aanbieder weten dat u wilt veranderen van aanbieder. U kiest een andere aanbieder en neemt hiermee contact op.  Dit geldt voor de volgende voorzieningen: huishoudelijke ondersteuning, individuele begeleiding, dagbesteding, kortdurend verblijf, beschermd wonen en opvang.