Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Spring naar inhoud

Vrouw in rolstoel in Drechthopper

Home Wmo Ik wil reizen met de Drechthopper HaGiHopper wordt Drechthopper

HaGiHopper wordt Drechthopper per 1 januari 2018

Per 1 januari 2018 sluit de gemeente Hardinxveld-Giessendam aan bij de Drechtsteden. De Drechthopper verzorgt het collectieve vervoer in de Drechtsteden en gaat zodoende per 1 januari 2018 ook het collectieve vervoer voor de gemeente Hardinxveld-Giessendam verzorgen. De Drechthopper neemt vanaf 1 janauri 2018 alle ritten over van de HaGiHopper.

Bent u inwoner van de gemeente Hardinxveld-Giessendam en maakt u gebruik van de HaGiHopper? Dan kunt u hier lezen wat er voor u verandert.

HaGiHopper wordt Drechthopper

Per wanneer gaat de Drechthopper rijden in Hardinxveld-Giessendam?

De Drechthopper rijdt vanaf 1 januari 2018 in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. U kunt vanaf 15 december 2017 ritten bestellen voor na 1 januari 2018.
Voor ritten in 2017 kunt u contact opnemen met de HaGiHopper.

Ik reis nu met de HaGiHopper. Wat verandert er?

De belangrijkste veranderingen zijn:

  • U gaat minder eigen bijdrage betalen. De Drechthopper berekent uw eigen bijdrage aan de hand van kilometers, niet aan de hand van zones. U kunt hier zien wat de Drechthopper kost.
  • U kunt met de Drechthopper maximaal 25 km vanaf uw woonadres reizen. Het is dus niet mogelijk om verder dan 25 km te reizen met de Drechthopper. Wilt u naar een bestemming verder dan 25 km van uw woonadres? Dan kunt u gebruik maken van Valys als u een Wmo-indicatie heeft. Meer informatie op www.valys.nl of bel 0900-9630.
  • De Drechthopper kent geen Sneltax of rechtstreeks naar een bestemming zonder omrijden. Voor bepaalde bestemmingen is het wel mogelijk om een prioriteitsrit te reserveren. Daarmee wordt gegarandeerd dat u op tijd bij uw bestemming aankomt. U kunt een prioriteitsrit bestellen voor de kerk, een bruiloft, een begrafenis of een examen. Een prioriteitsrit moet minimaal 24 uur van tevoren worden besteld.


Hoe bestel ik een rit met de Drechthopper?

Bel 088 505 8505 of bestel via internet via MijnDrechthopper. Dat kan vanaf 15 december 2017 voor ritten na 1 januari 2018. U heeft een Drechthopperpas nodig om ritten te kunnen bestellen.

Hoe kom ik aan een Drechthopperpas?

Als u al klant bent van de HaGiHopper dan krijgt u in december 2017 een pas voor de Drechthopper thuis gestuurd. U hoeft hier niets voor te doen.

Hoe krijg ik inloggegevens voor MijnDrechthopper?

U kunt vanaf 15 december 2017 een account aanmaken voor mijnDrechthopper.
Een account aanmaken werkt zo:

  • Ga naar de website www.drechthopper.nl en kies op 'direct naar mijnDrechthopper'. U komt dan op het inlogscherm van mijnDrechthopper
  • U klikt op de rode tekst 'nog geen account?'. U komt dan op een nieuw scherm waar u uw account kunt aanmaken. U heeft hiervoor het nummer van uw Drechthopperpas nodig.
  • U vult de gegevens in die gevraagd worden. 
  • U krijgt een bevestiging in uw mail. Vanaf dat moment kunt u met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in mijnDrechthopper om ritten te boeken.



Ik betaal de HaGiHopper via automatische incasso. Kan dat ook bij de Drechthopper?

Ja, dat kan. U moet dan wel een nieuwe doorlopende machtiging invullen.
Stroomlijn gaat de betalingen van de Drechthopper regelen. Daarom moet u aan Stroomlijn toestemming geven om het bedrag dat u moet betalen voor het reizen met de Drechthopper van uw bankrekening af te laten schrijven.


U krijgt een formulier voor een doorlopende machtiging thuis gestuurd. U kunt ook bellen met de Drechthopper of het formulier PDF-bestandhier downloaden.