Sociale Dienst Drechtsteden start digitale dienstverlening

Aandacht voor de klant
Het wordt klanten gemakkelijk gemaakt om via de vernieuwde website een aanvraag voor een uitkering in gang te zetten. Ze zien meteen of ze in aanmerking komen en kunnen dan een afspraak maken. Na het gesprek vullen ze thuis achter de computer de officiële aanvraag in. Ze kunnen dan op hun gemak alle benodigde stukken bij elkaar zoeken. Een aanvraag voor bijzondere bijstand kan direct op de website afgehandeld worden. Voor inwoners wordt het dus makkelijker en voor de sociale dienst betekent dit een efficiëntere manier van werken. Er is minder tijd nodig voor administratieve handelingen. Daardoor blijft er meer tijd over om aandacht te besteden aan de klant. Bijvoorbeeld voor de begeleiding naar werk of participatie.Niet-digitaal aanvragen blijft mogelijk
De Sociale Dienst Drechtsteden is zich ervan bewust dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om de digitale weg te kiezen. De traditionele weg blijft daarom ook gewoon bestaan.Mensen die graag hulp willen bij digitale aanvragen, kunnen bovendien de klantenservice om hulp vragen. Klanten kunnen telefonisch op weg worden geholpen of een afspraak maken om langs te komen bij de sociale dienst, waar ze een computer kunnen gebruiken.
Als gevolg van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen die landelijk gelden, passen wij onze dienstverlening aan: www.socialedienstdrechtsteden.nl/coronavirus