Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Spring naar inhoud
Home Nieuws Sociale Dienst Drechtsteden start digitale dienstverlening

Sociale Dienst Drechtsteden start digitale dienstverlening

NieuwsberichtDigitaleDienstverleningVanaf deze week kunnen inwoners van de Drechtsteden via deze website een aanvraag voor een bijstandsuitkering of bijzondere bijstand starten. Thuis achter de computer , op een moment dat het hen uitkomt. Ze kunnen meteen zien of ze in aanmerking komen voor bijstand en hoe de aanvraag verder verloopt.

Aandacht voor de klant

Het wordt klanten gemakkelijk gemaakt om via de vernieuwde website een aanvraag voor een uitkering in gang te zetten. Ze zien meteen of ze in aanmerking komen en kunnen dan een afspraak maken. Na het gesprek vullen ze thuis achter de computer de officiële aanvraag in. Ze kunnen dan op hun gemak alle benodigde stukken bij elkaar zoeken. Een aanvraag voor bijzondere bijstand kan direct op de website afgehandeld worden. Voor inwoners wordt het dus makkelijker en voor de sociale dienst betekent dit een efficiëntere manier van werken. Er is minder tijd nodig voor administratieve handelingen. Daardoor blijft er meer tijd over om aandacht te besteden aan de klant. Bijvoorbeeld voor de begeleiding naar werk of participatie.

Whatsapp

Ook de klantenservice van de sociale dienst breidt de digitale dienstverlening uit. Naast telefonisch contact en via de website kunnen klanten hun vragen vanaf maandag 3 april ook stellen via Whatsapp. Iedereen kan zelf kiezen welk kanaal voor hem het handigst is. Whatsapp is ook buiten de telefonische openingstijden te gebruiken. Het nummer voor Whatsapp is 06 362 41 662.

Niet-digitaal aanvragen blijft mogelijk

De Sociale Dienst Drechtsteden is zich ervan bewust dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om de digitale weg te kiezen. De traditionele weg blijft daarom ook gewoon bestaan.
Mensen die graag hulp willen bij digitale aanvragen, kunnen bovendien de klantenservice om hulp vragen. Klanten kunnen telefonisch op weg worden geholpen of een afspraak maken om langs te komen bij de sociale dienst, waar ze een computer kunnen gebruiken.