Inwoners voelen zich goed geholpen door schuldhulpverlening in de Drechtsteden

Inwoners van de Drechtsteden voelen zich goed geholpen door schuldhulpverlening van de sociale dienst om weer financieel stabiel of schuldenvrij te worden. De hulp wordt door de gebruikers hoog gewaardeerd; in de afgelopen drie jaar steeg de klanttevredenheid van een 6,7 naar een 7,6 in 2018. Dat blijkt uit de tussenevaluatie van het Beleidsplan Schuldhulpverlening 2016-2020.
Portefeuillehouder Peter Heijkoop vindt het belangrijk dat inwoners met schulden steeds beter geholpen worden. "De aanpak van schulden heeft hoge prioriteit in het beleid van de Drechtsteden. Door schulden vroeg aan te pakken voorkomen we dat mensen weg zakken in de problemen en steeds verder weg komen te staan van de samenleving. Het is goed te constateren dat onze inwoners de weg naar schuldhulpverlening weten te vinden."
De resultaten geven aan dat het beleid een goede basis vormt voor de toekomst. "Maar we zijn er nog niet, we willen nog meer doen om schuldhulpverlening onder de aandacht van de doelgroep te brengen en het bereik van onze dienstverlening vergroten."