Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Spring naar inhoud
Home Nieuws Aangepaste dienstverlening rondom coronavirus

Aangepaste dienstverlening rondom coronavirus



Laatste update: 1 oktober 2020


Hieronder leest u hoe wij onze dienstverlening aanpassen als gevolg van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen die landelijk gelden.

Helaas neemt het aantal coronabesmettingen landelijk toe. Daarom passen wij onze dienstverlening aan. Vanaf 29 september ziet onze dienstverlening er zo uit:

  • De dienstverlening op ons Werkplein passen wij aan. Alleen voor spoedgevallen kunt u bij ons terecht. Dit kan in de ochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur.
  • Voorlopig is er nog geen inloopspreekuur van de Adviseurs Geldzaken. Wilt u met hen een afspraak maken, dan kunt u dat via het vragenformulier aanvragen.
  • Het gebruik van de klantcomputers, het kopieerapparaat en de printer op het Werkplein is niet langer mogelijk.
  • Heeft u post die u af wilt geven? Dan kunt u dit in de brievenbus gooien. Deze brievenbus staat voor de ingang van de sociale dienst aan de Spuiboulevard.
  • Contact met uw contactpersoon vindt telefonisch plaats. Er vinden geen Wmo Huisbezoeken plaats. Voor een eerste gesprek belt u naar 078 770 8910.
  • Voor andere vragen, bijvoorbeeld over de status van een aanvraag of de betaling van uw uitkering, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 078 770 8910, op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur.
  • U kunt ons ook bereiken via Facebook Messenger of een vraag stellen via ons vragenformulier.


> MAATREGELEN BIJ EEN BEZOEK

Komt u langs? Onze ruimten zijn zo aangepast, zodat er 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Waar nodig, staan plexiglas schermen. Ook zijn er hygiënezuilen aanwezig waar u uw handen kunt ontsmetten. Heeft u een afspraak? Zorg ervoor dat u op tijd bent voor uw afspraak, maar kom niet te vroeg. Hiermee zorgen we ervoor dat er niet te veel wachtenden zijn.
Wij houden de RIVM richtlijnen aan. Voor zowel onze medewerkers, als klanten geldt:
  • Kom niet als u ziek bent of verkoudheidsklachten heeft.
  • Kom niet als uw gezinsleden of huisgenoten ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben.
  • Kom niet als u in thuisquarantaine moet blijven.
  • Blijf na een bezoek uit een land met oranje of rood reisadvies 10 dagen in thuisquarantaine en kom niet langs.


Als bovenstaande voor u geldt neem dan contact met ons op om de afspraak af te zeggen of te verplaatsen.


Heeft u niet te maken met bovenstaande situaties en komt u langs? Dan gelden de volgende maatregelen:

  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen.
  • Was uw handen voor en na het bezoek.
  • Hoest en nies in de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.


> MAATREGELEN RONDOM HET DRAGEN VAN MONDKAPJES

Het advies is om in publieke ruimten een niet-medisch mondkapje te dragen. Onze medewerkers, die op het Werkplein werken, dragen daarom een mondkapje.
Bezoekt u de sociale dienst? Dan ontvangt u bij binnenkomst een mondkapje. Wanneer u plaatsneemt in een spreekkamer kunt u het mondkapje afdoen als u dat wilt. Dan bieden de plexiglasschermen voldoende bescherming. Dit geldt ook voor de medewerker met wie u het gesprek heeft.


Ontvangt u bezoek van ons bij u thuis? Dan kan het zijn dat onze medewerker een mondkapje draagt en er u ook een aanbiedt.


Hoe draag ik een mondkapje?

Een mondkapje draagt u over uw neus, mond én kin.


> AFGEVEN POST

Heeft u post die u af wilt geven? Dit kan ook gewoon in de brievenbus. Deze brievenbus staat voor de ingang van de sociale dienst aan de Spuiboulevard.


> CONTACT

Voor al uw vragen; bijvoorbeeld over de status van een aanvraag of de betaling van uw uitkering kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur via telefoonnummer 078 770 8910.


U kunt ons ook bereiken via Facebook Messenger, Twitter Direct Messenger of een vraag stellen via ons vragenformulier. MijnSDD is 24 uur per dag bereikbaar.

Door onze aangepaste dienstverlening kan het zijn dat de wachttijden aan de telefoon langer zijn of dat uw contactpersoon de komende dagen lastiger te bereiken is. Wij vragen hiervoor uw begrip. Wij willen u ook graag laten weten dat wij bij de Sociale Dienst Drechtsteden de richtlijnen van het RIVM aanhouden. Dat betekent dat, waar het kan, onze medewerkers zoveel mogelijk thuiswerken.
Via onze website houden wij u op de hoogte


Als wij onze dienstverlening aanpassen, kunt u dit lezen op onze website. Op de website van het RIVM vindt u vragen en antwoorden en de meest actuele informatie over het coronavirus: www.rivm.nl/coronavirus.