Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Home Nieuws Aangepaste dienstverlening rondom coronavirus

Aangepaste dienstverlening rondom coronavirus



Laatste update: 13 januari 2021


Coronamaatregelen Sociale Dienst Drechtsteden

Hieronder leest u hoe wij onze dienstverlening aanpassen als gevolg van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en de maatregelen die landelijk gelden.
Helaas neemt het aantal coronabesmettingen landelijk toe. Om bij te dragen aan het doel van de overheid (zo min mogelijk contactmomenten) en zorg te dragen voor de (kwetsbare) inwoners van de Drechtsteden, passen wij onze dienstverlening aan. Vanaf donderdag 19 januari 2021 ziet onze dienstverlening er zo uit:

  • Op ons Werkplein kunt u alleen voor spoedsituaties terecht. Zoals het aanvragen van Broodnood of het halen van een stempel voor het Leger des Heils.
  • Het is bij een bezoek aan ons Werkplein verplicht om een mondkapje te dragen.
  • Heeft u post die u wilt afgeven? Dan kunt u dit in de brievenbus gooien. Deze brievenbus staat voor de ingang van de sociale dienst aan de Spuiboulevard. Er worden hiervoor geen ontvangstbevestigingen verstrekt. 
  • Contact met uw contactpersoon vindt telefonisch of digitaal plaats.
  • Voor al uw vragen, bijvoorbeeld over de status van een aanvraag of de betaling van uw uitkering, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 078 770 8910, op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur. 
  • MijnSDD is 24 uur per dag bereikbaar. Hier vindt u makkelijk informatie over uw uitkering, Wmo-voorziening of schuldhulptraject.
  • Het lokale loket van de Sociale Dienst Drechtsteden in de gemeenten Hardinxveld-Giessendam en Sliedrecht is gesloten tot en met 19 januari 2021. U kunt met uw vragen terecht bij de Klantenservice van de Sociale Dienst Drechtsteden.
  • U bereikt ons ook via Facebook Messenger, Twitter Direct Messenger of door een vraag te stellen via ons vragenformulier.


Goed om te weten

Door onze aangepaste dienstverlening kan het zijn dat de wachttijden aan de telefoon langer zijn of dat uw contactpersoon de komende dagen lastiger te bereiken is. Wij vragen hiervoor uw begrip. Wij laten u ook graag weten dat wij bij de Sociale Dienst Drechtsteden de richtlijnen van het RIVM aanhouden. Dat betekent dat onze medewerkers thuiswerken. Als wij onze dienstverlening aanpassen, leest u dit op onze website. Op de website van het RIVM vindt u vragen en antwoorden en de meest actuele informatie over het coronavirus: www.rivm.nl/coronavirus.

> MAATREGELEN BIJ EEN SPOEDSITUATIE

Is er sprake van 1 van de hierboven genoemde spoedsituaties en u komt hiervoor naar het werkplein? Onze ruimten zijn zo aangepast, dat er 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Waar nodig, staan plexiglas schermen. Ook zijn hygiënezuilen aanwezig waar u uw handen kunt ontsmetten. Vergeet niet uw mondkapje mee te nemen en deze tijdens uw bezoek te dragen. Heeft u een afspraak? Zorg ervoor dat u op tijd bent voor uw afspraak, maar kom niet te vroeg. Hiermee zorgen we ervoor dat er niet te veel wachtenden zijn.
Wij houden de RIVM richtlijnen aan. Voor zowel onze medewerkers, als klanten geldt:
  • Kom niet als u ziek bent of verkoudheidsklachten heeft.
  • Kom niet als uw gezinsleden of huisgenoten ziek zijn of verkoudheidsklachten hebben.
  • Kom niet als u in thuisquarantaine moet blijven.
  • Blijf na een bezoek uit een land met oranje of rood reisadvies 10 dagen in thuisquarantaine en kom niet langs.

Als bovenstaande voor u geldt neem dan contact met ons op om de afspraak af te zeggen of te verplaatsen.


Heeft u niet te maken met bovenstaande situaties en komt u langs? Dan gelden de volgende maatregelen:

  • Draag een mondkapje
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen.
  • Was uw handen voor en na het bezoek.
  • Hoest en nies in de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.

> MAATREGELEN RONDOM HET DRAGEN VAN MONDKAPJES

Vanaf 1 december 2020 is het landelijk verplicht om in publieke ruimten een niet-medisch mondkapje te dragen. Wij verzoeken u om tijdens uw bezoek aan ons een mondkapje te dragen. Onze medewerkers, die op het Werkplein werken, dragen ook een mondkapje.

Wanneer u plaatsneemt in een spreekkamer kunt u het mondkapje afdoen als u dat wilt. Dan bieden de plexiglasschermen voldoende bescherming. Dit geldt ook voor de medewerker met wie u het gesprek heeft.


Hoe draag ik een mondkapje?
Een mondkapje draagt u over uw neus, mond én kin.

> AFGEVEN POST

Heeft u post die u af wilt geven? Dit kan ook gewoon in de brievenbus. Deze brievenbus staat voor de ingang van de sociale dienst aan de Spuiboulevard.


> CONTACT

Voor al uw vragen; bijvoorbeeld over de status van een aanvraag of de betaling van uw uitkering kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur en tussen 13.00 en 15.00 uur via telefoonnummer 078 770 8910.


U kunt ons ook bereiken via Facebook Messenger, Twitter Direct Messenger of een vraag stellen via ons vragenformulier. MijnSDD is 24 uur per dag bereikbaar.

Door onze aangepaste dienstverlening kan het zijn dat de wachttijden aan de telefoon langer zijn of dat uw contactpersoon de komende dagen lastiger te bereiken is. Wij vragen hiervoor uw begrip. Wij willen u ook graag laten weten dat wij bij de Sociale Dienst Drechtsteden de richtlijnen van het RIVM aanhouden. Dat betekent dat, waar het kan, onze medewerkers zoveel mogelijk thuiswerken.
Via onze website houden wij u op de hoogte


Als wij onze dienstverlening aanpassen, kunt u dit lezen op onze website. Op de website van het RIVM vindt u vragen en antwoorden en de meest actuele informatie over het coronavirus: www.rivm.nl/coronavirus.